Sopimusehdot

Tuontipalvelu™ Auto-Saksasta.fi sivustolla myytyjen palveluiden sopimus- ja käyttöehdot.

Päivitetty 8. huhtikuuta 2025

Palveluntarjoaja

Abco Oy on rekisteröity suomalaiseen yritysrekisteriin käytettyjen ajoneuvojen myyjänä (3300465-7) ja toimii ajoneuvojen rekisteröijänä ja ajoneuvoverotuksen asiamiehenä Suomessa.Abco Oy käyttää markkinointinimeä Tuontipalvelu ja tarjoaa tuotteita ja palveluita www.Auto-Saksasta.fi sivustolla. Yritys toimii Suomen ja EU:n lainsäädännön mukaisesti. Myöhemmin tässä asiakirjassa "me" koskee tätä yritystä ja ”sinä” asiakastamme.

Yleinen roolimme ajoneuvokaupan turvaajana

Toimimme ajoneuvokaupan välittäjänä, turvaajana ja ajoneuvojen kuljettajana. Kauppa muodostuu yleensä sinun ja ulkopuolisen ajoneuvokauppiaan välille. Me toimimme riippumattomana konsulttina. Me ajamme aina sinun etuasi, emmekä koskaan ota vastaan komissioita ajoneuvojen myyjiltä.

Emme ota vastuuta ajoneuvon piilevistä vioista. Myydystä ajoneuvosta vastaa ajoneuvon myyjä yksin. Me otamme vastuun myymistämme palveluista

Rahat takaisin takuun sisältö

Valinta-apu™. Palautamme rahasi, jos koet, ettei palvelusta ollut sinulle hyötyä.

Jos VIN-Historiaselvitys™ ei sisällä mitään historiatietoja (muita kuin rekisteriviranomaisten avointa dataa), niin hyvitämme raportin täyden hinnan. Jos jokin muu palveluntarjoaja tuottaa olennaista tietoa, jota raportissamme ei ole, korvaamme myös toisen palvelutarjoajan raportin kulut (max. 50 €).

Tarkastuspalvelu™ Palautamme jo maksamasi palvelumaksut 100 %, jos tarkastusta ei pystytä tekemään (esimerkiksi ajoneuvo on jo myyty toiselle).

Jos Tarkastuspalvelu™ raportin sisältö on virheellinen ja jotain oleellista ajoneuvon kunnosta tai historiasta jää huomaamatta, niin palautamme sen maksun, Ostopalvelu™ maksun ja maksamasi tinkiprovision täytenä.

Olennaisena tietona pidämme sitä, että ajoneuvoa on kolaroitu ja kolaroinnin korjauskustannus on yleisin kuluttajahinnoin ollut todistettavasti yli 10.000 € ja vaikuttaa alentavasti ajoneuvon jälleenmyyntiarvoon. Vaikka palautamme kuvaillussa tilanteessa meille maksamasi palvelumaksut, niin silti palvelumme mukaiset Turvat (takuun kaltaiset vakuutukset) jäävät voimaan.

Jos olemme tuottaneet VIN-Historiaselvitys™-raportin, ja siinä on joitakin historiamerkintöjä, niin siitä pidätämme voimassa olevan hinnastohinnan (vaikka muita palvelumaksuja palautettaisiinkin). Kyseessä on digitaalinen tuote, jonka hinta ei ole palautettavissa.

 

14 päivän palautusoikeus – fyysiset tuotteet

Fyysisillä tuotteilla (kuten maalipinnan mittarit ja OBD2-vikakoodilukijat) on aina 14 päivän palautusoikeus. Pyydä palautuslomake info@auto-saksasta.fi vapaamuotoisella sähköpostiviestillä 14 päivän sisällä ja postita sitten ostamasi tuotteet alkuperäisissä pakkauksissaan ja käyttämättöminä palautuslomakkeessa kerrottuun osoitteeseen. Vastaat itse palautuksen postikuluista. Palautamme maksamasi rahat 7 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme saaneet palautuksen.

Peruutusehdot – palvelutilaukset

Voit peruuttaa tilauksesi milloin tahansa ja palautamme maksamasi palvelumaksut kolmen pankkipäivän sisällä.

Pidätämme aina palautuksesta hinnastomme mukaisesti eri ajoneuvon myyjille tehdyt puhelut ja luodut VIN-Historiaselvitys™ raportit.

Tarkastuspalvelu™Peruutustilanteessa vähennämme suoritetut puhelut ja VIN-Historiaraportit palautettavasta summasta. Jos asiamies on jo matkalla tarkastukseen, niin palautus on 50% maksetusta. Jos asiamies on jo tarkastuskohteessa, niin emme palauta palvelumaksua.

Kuljetuspalveluiden peruuttamisen voi tehdä kolme vuorokautta ennen sovittua auton noutamista. Tämän jälkeen tehdystä peruutuksesta laskutamme 50% sovitusta kuljetushinnasta. Alle 24 h ennen ilmoitettua auton noutoaikaa tehdystä peruutuksesta laskutamme 100% sovitusta kuljetushinnasta.

AutoVex myyntiapu™ palvelun sisältö

Palvelu on tarjolla pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Ylivieskassa ja Oulussa. Muissa sijainneissa olevien autojen tarkastus saattaa onnistua erillisen tarjouksen mukaisesti (asiamiehen matkakulut mukana hinnassa).

Saatamme kieltäytyä suorittamasta palvelua ja silloin jo maksetut palvelumaksut palautetaan täytenä. Syynä voisi olla esimerkiksi se, että meillä ei ole asiamiestä riittävän lähellä autoa, tai meillä on vahva epäilys mittarilukeman muokkauksesta.

Palveluun kuuluu:

  • Asiamiehen matkakulut kohteeseen
  • Auton valokuvaus (15-20 kuvaa)
  • Myynti-ilmoituksen tekstien ja sisällön laatiminen

Premiumpakettiin kuuluu lisäksi

  • Tarkastuspalvelu ja sen perusteella tuotettu kuntoraportti
  • Raportti tallennettuna online palvelimelle 6 kk ajan
  • Lupa linkittää raporttiin (esim. Nettiauton ilmoitustekstistä)

VIN-Historiaselvitys™ palvelun sisältö

Raportin tavoitetoimitusaika on 24 tuntia. Se voi viivästyä meistä riippumattomista syistä. Esimerkiksi emme aina saa tavoitettua myyjää.

Historiaselvitykseen kuuluu puhelu ajoneuvon myyjälle, siitä tehty raportti (myyjän kertoma kirjattuna) ja CarVerticalin historiaraportti. Hinnastossamme on erilliset hinnat puhelulle ja CarVertical raportille.

Puhelun katsotaan onnistuneen, mikäli saamme tietoomme VIN-koodin. Yritämme saada myyjä kertomaan myös muita tietoja ajoneuvon historiasta, nykykunnosta ja tulevasta huolto-ohjelmasta.

CarVerticalinautomaattisesti tuotetun raportin sisältö vaihtelee suuresti. Eri maiden viranomaisilta saadaan tietoja vaihtelevasti ja kaikki ajoneuvojen valmistajat eivät jaa ajoneuvon huoltohistoriaa tai varusteluetteloa. Esimerkkiraporttimme tai sisältökuvaukset vain määrittävät millaista dataa raportilla voi olla mutta vastaavia tietoja ei ole saatavilla kaikista ajoneuvoista.

Kyseessä on digitaalinen tuote, jolla ei ole palautusoikeutta.

Emme vastaa myyjän ilmoittaman VIN-koodin oikeellisuudesta.

Raportoinnissa käytettävistä kansainvälisistä tiedonlähteistä (datan lähteet) johtuen, emme takaa, että raportoinnin tiedot ovat aina ajantasaiset tai jokaisen ajoneuvon kohdalla yhtä laajat. Raportoitavan tiedon määrä voi vaihdella esimerkiksi maakohtaisten käytäntöjen vuoksi (kaikki maat eivät julkaise samaa määrää tietoa; forcemajeure). Samaa vaihtelua voi olla myös ajoneuvojen valmistajien välillä.

Käyttäjä vastaa itse raportin tietojen perusteella tekemistään päätöksistä, jotka koskevat esimerkiksi ajoneuvon ostamista tai ostamatta jättämistä. Raportissa esitetyt tiedot eivät siis ole suosituksia ostaa, eikä niitä tule myöskään tulkita esim. tarjoukseksi tai muuksi vaatimukseksi eikä toimintaohjeiksi.

Käyttäjä ei saa myydä tai muutoin käyttää raporttia kaupan kohteena (suorasti tai epäsuorasti).Raporttia saa välittää eteenpäin ajoneuvon potentiaalisille ostajille.

TARKASTUSPALVELU™ sisältö

Hinta sisältää asiamiehen matkakulut korkeintaan 50 km päässä olevan kohteen luo. Kun Tarkastuspalvelu™ on osana Tuontipakettia, niin hintaan sisältyy matkakulut 200 km päähän. Tätä kauempana olevan kohteen tarkastamisesta peritään ylimenevältä osuudelta hinnaston mukainen kilometrikorvaus.

Tämä palvelu pitää sisällään EU-alueella myyjän luona tehtävän ajoneuvon kuntoraportin valokuvineen ja videoineen. Raportin tavoitetoimitusaika on 48 tuntia. Se voi viivästyä meistä riippumattomista syistä. Esimerkiksi emme aina saa tavoitettua myyjää.

Tarkastuspalvelu kuuluu osana tuontipaketteihimme (kun lähin asiamies on alle 200 km päässä). Jossain tilanteissa tämä palvelu voidaan jättää pois ja sen hinnastohinta hyvitetään pakettihinnasta (myyjä ja ajoneuvo voidaan varmentaa etänä).

Raportti valokuvineen toimitetaan sinulle sähköisessä muodossa yleensä WhatsApp tai sähköpostiviesteissä.

Meillä on oikeus peruuttaa tilaus ja palauttaa siitä maksetut palvelumaksut. Tällainen tilanne voisi olla esimerkiksi se, että ajoneuvo sijaitseekin toiminta-alueemme ulkopuolella tai myyjä asettaa liian vaikeita ehtoja tarkastuksen suorittamiselle (myöhäinen ajankohta tms). Nämä esimerkkitilanteet eivät ole ainoat, joissa saattaisimme peruuttaa tilauksen.

Tilatessasi Tarkastuspalvelun, sitoudut maksamaan myös Ostopalvelun. Tämä tarkoittaa, että käymme hintaneuvottelut puolestasi, turvaamme ja konsultoimme välittäjänä koko kaupanteon sekä sen maksamisen(katso tarkempi sisältö alta).

Se että olemme laatineet ajoneuvosta Kuntoraportin ei siirrä ajoneuvon myyjän vastuita meille. Yleisesti toimimme kaupassa vain välittäjänä ja konsulttina. Ajoneuvon kunnosta vastaa ajoneuvon myyjä.

Hinnastossa voi olla lisähinta matkailuajoneuvoille, urheiluajoneuvoille (matala yli 200 kwajoneuvo), museoajoneuvoille (yli 25 v), raskaille ajoneuvoille (yli 3,5 t) ja työkoneille. Lisähinta laskutetaan yleensä jälkikäteen.

OSTOPALVELU™ sisältö

OSTOPALVELU™ on pakollinen lisä Tuontipalveluun muissa maissa.

aktivoidaan, jos haluat ostaa ajoneuvon raporttien perusteella. Palvelusta laskutetaan hinnaston mukainen lisähinta.

Ostopalveluun sisältyy:

  • varmistumme, että myyjällä on oikeus myydä auto (omistaja tai valtakirja)
  • varmistamme, että omistusoikeus siirtyy lain vaatimusten mukaisesti
  • lopullisen hinnan tinkiminen puolestasi
  • sitoudut maksamaan tinkiprovision (katso ehdot alla)
  • kauppakirjojen tarkastaminen (ei oikeuksiasi heikentäviä ehtoja)
  • export-viranomaistoimet, jos myyjä ei näitä tee
  • parhaan ja turvallisen maksutavan neuvominen
  • ajoneuvon noudon järjestelyt
  • varmistamme, että ajoneuvo saadaan rekisteröityä Suomeen
  • varmistamme, että saat ajoneuvon ja tarvittavat dokumentit
  • varmistamme, että auto myydään sinulle (maksamme tarvittaessa käsirahan)
  • neuvonta, jos lähdet itse ajoneuvoa noutamaan

Kun ilmoitat halustasi ostaa tarkastetun ajoneuvon, niin toimitamme sinulle kauppakirjan allekirjoitettavaksi. Tarkistamme, ettei kauppakirjalla ole mitään oikeuksia heikentäviä ehtoja (myydään varaosiksi tms). Kauppa muodostuu yleensä ajoneuvon myyjän ja sinun välillesi. Me toimimme vain konsulttina ja välittäjänä kaupan muodostumisessa.

Ajoneuvon virheistä vastaa yksin ajoneuvon myyjä. Me vastaamme vaintoimittamistamme palveluista ja raporttien oikeellisuudesta. Jos ajoneuvon myyjä ei suostu vastaamaan virheistä, me voimme neuvoa yhteydenpidossa paikallisiin kuluttajaviranomaisiin.

Mahdollisia lisämaksuja perimme hinnastomme mukaisesti, jos haluat asiamiehen tekevän töitä, jotka eivät kuulu tähän palveluun. Näitä olisivat esimerkiksi ajoneuvon varusteiden ostaminen tai ajoneuvon käyttäminen lähtömaassa huollossa. Hinnastossamme on määritelty asiamiehen tuntihinta ja kilometrikorvaus. 

TINKIPROVISIO ehdot

Tingitystä osuudesta laskutamme 40 % tinkiprovision. Hyödyt itse 60 % tingitystä.

Tinkiprovision tarkoitus on edistää autokaupan läpinäkyvyyttä. Emme ota vastaan vinkkipalkkioita tai mitään rahallista korvausta autokauppiailta, vaikka se useissa EU-maissa on autojen välitystoiminnassa yleinen käytäntö.

Tinkiprovisio innostaa asiamiehen käyttämään aikaansa ja näkemään vaivaa viimeisen hinnan tinkimiseksi. Se innostaa jatkuvaan kehittymiseen neuvottelutaidoissa. Me koulutamme asiamiehiä jatkuvasti psykologisissa taidoissa ja jaamme erilaisia vinkkejä tinkimistekniikoista.

Se, että tingimme puolestasi, johtaa usein parempaan tulokseen, kuin mihin itse pääsisit. Syynä on se, että autokuumeinen ostaja antaa usein helposti signaaleja ostohalukkuudesta ja niiden perusteella myyjä voi päätellä pääsevänsä kauppoihin ilman lisäalennuksia. Lisäksi olemme huomanneet, että asiamiehiämme pidetään usein autoalan ammattilaisina, joille myönnetyt alennukset vastaavat enemmän autokauppiaiden välisiä hintoja kuin kuluttajahintoja.

Itse tinkimisprosessi voi hoitua usein nopeastikin, mutta sen taustalla on yleensä paljon vaivannäköä. Ohjeistamme asiamiehemme etsimään vertailukohteita (edullisempia vastaavia ajoneuvoja) ja näiden lisäksi viittaamaan huolellisessa tarkastuksessa havaittuihin puutteisiin tai tuleviin huoltotarpeisiin.

Muista maista (kuin Suomesta) ostettaessa tarkastuspalveluun kuuluu pakollisena ostopalvelu. Ostopalveluun kuuluu hintaneuvottelujen käyminen tai siinä auttaminen ja tästä palvelusta laskutamme tinkiprovision.

Suomessa tehtävään tarkastuspalveluun voit valita ostopalvelun tinkiprovisioineen vapaaehtoisena lisäpalveluna. Jos olet ilmoittanut tilaavasi ostopalvelun, niin tinkiprovisio on pakollinen palvelumaksu.

Meillä on oikeus laskuttaa ostopalvelu ja tinkiprovisio täytenä myös silloin kun haluat itse hoitaa osan ostoprosessista tai vaikka hoitaisit koko kaupanteon täysin itsenäisesti. Tämä on siksi, että laatimamme kuntoraportti toimii useimmiten tinkimisen tärkeimpänä perustana ja siksi, että asiamiehemme Euroopassa eivät toimi pelkästään kuntotarkastajina vaan autokauppaa turvaavina konsultteina.

Tingitty osuus lasketaan netti-ilmoituksen ja lopullisen hinnan erotuksesta.

Tilanteita, joissa tinkiosuuden määrästä voisi olla erimielisyyttä:

  • Jos saat kaupanpäällisiä, kuten lisävarusteita, lisätakuita, väliaikaiset rekisterikilvet tai muita palveluita, niin näiden kohtuullinen arvo lasketaan tinkiosuuteen.
  • Merkkiliikkeen myöntämä lisätakuu kaupanpäällisenä arvostetaan 350 € hintaiseksi per vuosi (esim. JungeSterne, Audi Approved, BMW Premium tai vastaavat).
  • Jos tinkiosuutta saadaan neuvoteltua autosta löytyneiden virheiden takia, niin tämä alennus huomioidaan tinkiprovisiossa täytenä. Koemme, että asiamiehen ammattitaito tarkastuksessa mahdollistaa lisäalennuksen hinnasta, jonka myyjä on asettanut tietoisena myytävän ajoneuvon virheistä.
  • Jos hinnasta saadaan tingittyä lisää sen takia, että ostajana kerrot viimeisen hintatarjouksesi, niin saatu alennus huomioidaan tinkiosuudessa täytenä. Tämä on tinkimisen taktiikka, jota käytämme usein yhteistyössä asiakkaidemme kanssa viimeisen hinnan saamiseksi.
  • Jos hinnasta on tingitty sillä perusteella, että on jätetty pois takuutuotteita, palveluita, lisäosia tai varusteita, niin näiden osuus huomioidaan täytenä tinkiosuudessa. Koemme, että esimerkiksi kolmannen osapuolen takuiden jättäminen pois siksi, että ne eivät toimi kunnolla Suomessa, perustuu meidän hankkimaamme kokemukseen ja ammattitaitoomme.

Esimerkki:Jos ajoneuvon alkuperäinen hinta oli 30 000 € (sis. alv) ja tinkimisen jälkeen hinta on 28500 € (josta 500 € on tingitty, koska kolmanne osapuolen takuu on jätetty pois) ja kaupanpäälliseksi on neuvoteltu 500 € arvoinen toinen rengassarja, niin tinkiosuus on 2 000 €,josta laskutamme 800 € (40 % tinkiosuudesta2 000 €). Hyödyt itse 1 200 € tinkiosuudesta ja kaupanpäällisistä.

Vastuumme Tarkastuspalvelun virheistä

Saatat löytää tarkastamastamme ajoneuvosta vaurioita tai merkkejä ajoneuvon kulumisesta, joista ei ole tehty merkintää kuntoraporttiin. Emme ole vastuussa verhoilun tai sisustuksen kulumisesta, kuten pienistä naarmuista, värimuutoksista, pienistä halkeamista tai tahroista, joiden korkeus on enintään 2,5 cm. Emme vastaa kulumisen jäljistä, joita on tullut ajoneuvoon noustessa tai sieltä poistuessa tai kumitiivisteiden tai peite/koristelevyjen vaurioista. Emme ole vastuussa korjauksista, jotka maksavat sinulle alle 350 €. Tämä koskee kaikkia vahinkoja erikseen. Ja tämä koskee kaikkia teknisiä tai mekaanisia kysymyksiä, jotka olivat piileviä tarkastuksen aikana. Vahingoista, joiden korjaaminen maksaa yli 350 € ja jotka epäilemättä olivat ajoneuvossa tarkastuksen aikana ja jotka tarkastajan olisi pitänyt huomata (eivät ilmestyneet myöhemmin kuljetuksen aikana jne.). Olemme valmiita palauttamaan tarkastusmaksun, mutta rajoitamme vastuumme tarkastuksesta maksettuun enimmäismäärään.

Tekniikkaturva™ palvelun sisältö

Kelpoisuuskriteerimme ovat pääsääntöisesti:

  • Ajoneuvo on alle 20 vuotta sitten ensirekisteröity
  • Ajoneuvo on ajettu alle 250 tkm
  • Kuntoraportti ei ole paljastanut vakavia teknisiä ongelmia
  • Ajoneuvossa ei ole aktiivisia OBD vikakoodeja

Tekniikkaturva on vakuutusyhtiön takaama, laajennettu turva ajoneuvosi korjauskustannusten hallinnointiin. Tekniikkaturvan tarkoitus on avustaa ajoneuvosi korjauskustannuksissa, jotka aiheutuvat Tekniikkaturvaan kuuluvien komponenttien äkillisistä ja ennalta arvaamattomista rikkoutumisista. Tekniikkaturvaa ei ole tarkoitettu nostamaan ajoneuvosi arvoa vaihtamalla käytetyt osat uusiin.

 

Tekniikkaturvaan ei voida sisällyttää ajoneuvosi kaikkia komponentteja, tutustu siksi huolellisesti Tekniikkaturvan ehtoihin ja tarkkaan kattavuussisältöön (jotka pääset lukemaan tilausvaiheessa) sekä erilliseen kattavuussisältöön. Tutustumalla saat selkeän käsityksen mitä Tekniikkaturva kattaa ja mitä se ei kata. Erillisessä kattavuussisällössä on selkeästi lueteltu komponentit, jotka kuuluvat kattavuuteen. Jos komponenttia ei ole lueteltu kattavuussisällössä, se ei kuulu kattavuuteen. Huomioi myös yleiset rajoitukset ja ehdot.

 

Tekniikkaturvaan ei kuulu ajoneuvon huoltaminen tai kulumisesta aiheutuneet rikkoutumiset.

 

Tarkemmat ehdot löytyvät Tekniikkaturva™ erillisistä sopimusehdoista ja esitteestä.

Rikosturva™ palvelun sisältö

Rikosturva™ on tarjolla vain Suomalaisille asiakkaillemme ja se on suomalaisen vakuutusyhtiön takaama turva yksityis- ja yritysasiakkaillemme. Aiheutuneet vahingot korvataan täytenä (ei omavastuuosuutta).

Korvaamme aiheutuneen välittömän taloudellisen vahingon, joka kohtaa sinua, koska ajoneuvo osoittautuu varastetuksi tai petoksella hankituksi tai ajoneuvokaupassa on tapahtunut jotain muuta rikollista toimintaa, joka aiheuttaa sinulle taloudellisia menetyksiä. Tämä pitää sisällään kavallukset, petokset, väärennökset, rahanväärennökset, atk-petokset (RL 36 luku 1§ mom.), luottamusaseman väärinkäytön ja kiristyksen. Rikosturva™ kattaa lievät ja törkeät rikosten muodot, siten kuin ne määritellään Suomen rikoslaissa.

Rikosturva™ ei korvaa ajoneuvoosi tapahtuvaa murtoa, luvatonta käyttöönottoa, itse aiheutettua vahinkoa, katoamista, unohtamista, ryöstöä tai menetyksiä, jotka johtuvat tahattomasta toimenpiteestä tai laiminlyönnistä.

Rikosturva™ ei korvaa tulon tai voiton menetystä, matka- tai puhelinkuluja tai muuta epäsuoraa tai välillistä vahinkoa. Välilliseksi vahingoksi katsotaan myös koron, osingon, maksun tai muun vastaavan etuuden menetys tai saamatta jääminen.

Vahingon määrän tulee olla tilintarkastajan tai vakuutusyhtiön hyväksymän muun ulkopuolisen asiantuntijan vahvistama. Ellei korvattavasta määrästäpäästä yksi­ mielisyyteen, korvataan vahinkotapahtumassa enintään tuomioistuimen vahvistama määrä.

Vahingon määrää laskettaessa otetaan huomioon arvon­lisäveroa koskevat säännökset. Veron osuutta ei makseta silloin, kun se voidaan vähentää korvauksen saajan vero­tuksessa.

Rikosturva™ korvaa oikeudenkäyntikulut tämän vaatiessa vahingonkorvausta näiden ehtojen tar­koittamaa omaisuusrikosta koskevassa oikeudenkäynnissä.

Asiakkaamme on velvollinen tekemään tapahtumasta rikosilmoituksen.

Maakohtaisten palvelupakettien sisältö

Palvelupakettimme sisältää:

  • Tarkastuspalvelu™, myyjän luona tehty kuntoraportti
  • Asiamiehen matkakulut (kun kohde on alle 200 km etäisyydellä)
  • Ostopalvelu™, tinkiminen ja kauppojen turvaaminen
  • Normaalikokoisen henkilöauton kuljetuksen Hankoon tai Espooseen Suomessa
  • Henkilökohtaisen luovutuksen

Jokaisen pakettiin kuuluvan palvelun tässä dokumentissa olevat erilliset ehdot ovat voimassa.

Sitoudut maksamaan lisähintaa

  • Tarkastuksen lisämaksu hinnastomme mukaisesti, jos kohde on
    • matkailuauto
    • urheiluauto (matala yli 200 kw)
    • Museoauto (yli 25 v)
    • Raskas ajoneuvo (yli 3,5 t)
    • Työkone
  • Asiamiehen km-korvaus, kun kohde on yli 200 km päässä
  • 40 % tinkiprovisio (hyödyt 60% tingitystä)
  • Kuljetuksen lisähinnat
    • yli 160 cm korkeasta SUV lisä
    • yli 190 cm korkeasta Maxi-pakun lisä
    • yli 50.000 € ostohintaisesta kuljetusvakuutuslisä

Pakettiin voit ostaa lisähintaan mm:

  • Auton historiaselvityksen
  • Auton rekisteröintikatsastuksen
  • Täyspalveluna Suomen kilpiin
  • Toimituksen muualle Suomeen

Kuljetuspalveluiden ehdot

Suoritamme kuljetukset Suomen huolinta- ja logistiikkaliiton NSAB 2015/2000 ehtojen mukaisesti.

Virosta ja Ruotsista lupaamme toimittaa autot Suomeen 7 vuorokauden kuluessa.

Saksasta, Latviasta, Liettuasta, Alankomaista, Belgiasta ja Luxemburgista lupaamme toimittaa autot Hankoon 14 vuorokauden kuluessa.

Muista EU-maista lupaamme toimittaa autot Hankoon 21 vuorokauden kuluessa.

Aikaa lähdetään laskemaan siitä, kun auto on myyjän mukaan noutovalmiina. Lupaus koskee toimitusta Hankoon. Jatkotoimitus muualle Suomeen voi kestää vielä 4 työpäivää.

Myöhästyneistä toimituksista hyvitämme 100 € per viikko.

Otamme 100 % vastuun pienistä kuljetusvaurioista.

Total Loss tilanteiden osalta (esim. rekka ajaa ojaan ja kuljetettu ajoneuvo menee lunastukseen) on voimassa CMR-ehtojen mukainen auton painoon perustuva vakuutus. Se ei yleensä kata koko auton arvoa, joten suosittelemme aina aktivoimaan autoon Kasko-vakuutuksen heti myyjän ilmoittamasta noutopäivästä eteenpäin. Sama vakuutus jää voimaan autolle Suomessa rekisteröitäessä. Täyskaskoissa on voimassa vakuutuustrailerkuljetuksen ajaksi ja myös mahdollisten varkaustilanteiden varalta.

Täyspalveluna Suomen kilpiin palvelun sisältö

Hoidamme puolestasi kaikki toimet ajoneuvon rekisteröimiseksi Suomeen. Joissain tilanteissa joudumme luovuttamaan ajoneuvon tarrakilvissä ja sinun täytyy käydä myöhemmin toimipisteellämme lopullisten kilpien saamiseksi tai ne voidaan postittaa sinulle.

Maksat aina tarkalleen verottajan määräämän ajoneuvoveron määrän. Mahdolliset oikaisupyynnöllä saatavat palautukset tulevat myös sinun hyödyksesi täysimääräisenä.

COC-todistuksesta perimme hinnastomme mukaisen lisämaksun, jos katsastus vaatii sitä. COC-todistus vaaditaan, jos EU-ajoneuvon ulkomaiselta rekisteriotteelta ei löydy ajoneuvon versio- ja varianttitietoja (kohta K EU-rekisteriotteessa).

Vastuumme tarkastustoiminnassa

Kokonaisvastuumme rajoittuu maksimissaan meille suoritettuihin maksuihin. Jokainen palvelu on erillinen. Tarkastusraportin virhe voi antaa sinulle mahdollisuuden saada täysi hyvitys raportista maksamastasi summasta. Toisaalta tarkastusraportin virhe ei anna sinulle oikeutta saada hyvitystä muista meille maksamistasi palveluista (esimerkiksi kuljetus- tai rekisteröintipalvelut), ellei muualla ehdoissamme ole esitetty erilaista korvausmallia (esim. kohdassa ”rahat takaisin takuu”).

Vain OSTOPALVELU™ asiakkaidemme osalta vastaamme siitä, että ajoneuvo (myös tuontiajoneuvo) saadaan rekisteröityä kotimaahasi. Saat, joko ajoneuvon rekisteröitynä ja kilvitettynä, tai palautamme rahasi. Minkään laatimiemme raporttien pohjalta emme ole vastuussa siitä, että toisessa maassa tarkastamamme ajoneuvon voi rekisteröidä kotimaahasi. Sinun tulee itse selvittää katsastamiseen sekä rekisteröintiin liittyvät edellytykset.

Vastuumme ajoneuvovero- ja tullimaksuista

Voimme sisällyttää tuontitarjouksiimme arvioita ajoneuvoverosta ja tullimaksuista. Emme ole vastuussa laskelmiemme virheistä tai niiden aiheuttamista menetyksistä. Kyseessä on vain arvio ja lopullisen päätöksen tekee viranomainen ja me emme vastaa viranomaisen päätöksestä. Asiakas on aina itse vastuussa ajoneuvoveron ja tullimaksujen määrien selvittämisestä.

Yleinen maksuehto

Maksutavat

  • Alle 500 € maksut (palvelun aloitusmaksut) voit maksaa meille Suomalaisille verkkopankkitunnuksilla PayTrail palvelun kautta tai luottokortilla Stripe-maksuvälittäjän sivustolla
  • Palvelumaksut maksat meille sähköpostin pdf-laskulla, jonka maksuehto on ”maksu ennen ajoneuvon luovutusta”
  • Ajoneuvot maksat yleensä ohjeistuksellamme IBAN-tilisiirrolla suoraan myyjälle ja joissain tilanteissa meidän välityksellämme maksun turvaamiseksi (esim. yksityiset myyjät).

Meillä on oikeus velottaa viivästyskorkoa ja normaalit perintäkulut, jos jostain syystä maksat laskun sovittua myöhemmin.

Vastuumme myymiemme ajoneuvojen vioista

Yleensä emme myy ajoneuvoa sinulle, vaan ostat sen ajoneuvon myyjältä niin, että me toimimme kaupassa vain konsulttina ja välittäjänä. Joissain tilanteissa kaupan toteutus kuitenkin vaatii, että ostamme ajoneuvon sen myyjältä ja myymme sen eteenpäin sinulle. Tämä osio kuvailee vastuutamme, jos myymme ajoneuvon sinulle.

Vastuumme virheistä rajoittuu ajoneuvon eri osien oletettuun elinkaareen.

- Moottori 300000 km
- Vaihteisto ja kytkin 200000 km
- Muut päälaitteet (käynnistin, laturi, ilmastointilaite) 150000 km
- Elektroniikka, 4 vuotta

Sinun vastuullasi on huoltaa ajoneuvoa tekemällä huollot valmistajan ohjeiden mukaisessa aikataulussa.

Jos ajoneuvossa on ongelmia, ota heti yhteyttä meihin. Opastamme sinut paikkaan, jossa ongelma voidaan korjata.

Tuontipalvelu ei ole vastuussa huollon puutteesta, pienen vian korjaamisesta tai ajoneuvon väärästä käytöstä johtuvista virheistä. Tuontipalvelu ei ole vastuussa asiakkaan aiheuttamista ylimääräisistä vahingoista ajoneuvon käytössä sen jälkeen, kun pieni vika tai vian aiheuttama ylimääräinen ääni olisi pitänyt havaita.

Jokaisessa ajoneuvossa on käytössä kuluvia osia. Tuontipalvelu ei ole vastuussa näistä kuluvista osista, esimerkiksi: hiukkassuodatin, jarrut, kytkin, iskunvaimentimet, laakerit, nivelet ja akku. Listaus ei ole tyhjentävä vaan ajoneuvossa voi olla myös muita kuin listalla mainittuja kuluvia osia.

Tuontipalvelu-palveluiden käytön estäminen ja tilisi irtisanominen

Pidätämme oikeuden keskeyttää tai lopettaa pääsysi palveluihin tai poistaa tilisi, jos jokin näistä asioista tapahtuu:

-  Rikot olennaisesti tai toistuvasti näitä ehtoja
-  Meitä vaaditaan noudattamaan lakisääteisiä vaatimuksia tai tuomioistuimen päätöstä
-  Uskomme, että käyttäytymisesi aiheuttaa vahinkoa tai vastuuta käyttäjälle, kolmannelle osapuolelle tai Tuontipalvelu-sovellukselle - esimerkiksi hakkeroimalla, tietojenkalastelulla, häirinnällä, roskapostilla, harhaan johtamalla muita tai keräät sinulle kuulumatonta sisältöä
-  Tietysti voit itse aina lopettaa palvelujemme käytön milloin tahansa.

14 päivän palautusoikeus ajoneuvokaupoissa

Välitystoiminnassa voimme yrittää sopia, että myyjä antaisi ajoneuvolle EU:n vaatiman 14 päivän palautusoikeuden (lasketaan siitä, kun ajoneuvoluovutetaan sinulle kuljetuksesta). Usein myyjät tulkitsevat tarkastuksen suorittavan asiamiehen edustavan sinua ja eivät siksi halua myöntää palautusoikeutta.

Ostaessasi ajoneuvon meiltä etäkaupalla (harvinainen tilanne)annamme yksityisasiakkaillemme EU:ssa 14 päivän oikeuden palauttaa ostamansa ajoneuvo. Seuraavia ehtoja sovelletaan tilanteessa, jossa yksityinen EU-kansalainen on ostanut ajoneuvon Abco Oy:ltä näkemättä itse ajoneuvoa (tarkastusraporttimme perusteella) ja ajoneuvo on sen jälkeen rekisteröity mihin tahansa EU-maahan. Yksityisasiakkailla on oikeus palauttaa ajoneuvo, vaikka siinä ei ole mitään vikaa. Nämä ehdot eivät päde, jos asiakas on nähnyt ajoneuvon jossakin virallisessa toimipisteessämme ennen kuin päätti ostaa sen.

Palautus voidaan tehdä, jos nämä ehdot täyttyvät:

-  Ajoneuvo ostettiin 100% yksityiseen käyttöön (ei myyntiin, taksiajoon, kilpailukäyttöön, kaupalliseen käyttöön jne.).
-  Asiakas on yhteydessä meihin ennen palautuksen tekemistä.
-  Asiakas palauttaa ajoneuvon siihen paikkaan, josta se hänelle luovutettiin. Jos ajoneuvo toimitettiin kotiisi, niin sinun pitää mahdollistaa ajoneuvon pois noutaminen vuorokauden sisällä klo 7 – 22 välisenä aikana.
-  Asiakas ei ole ajanut ajoneuvolla yli 30 km. Etämyynnissä meidän on annettava asiakkaalle mahdollisuus testata ajoneuvoa kuten hän voisi tehdä ostaessaan samanlaisen ajoneuvon jälleenmyyjältä. Mielestämme 30 km ajomatka vastaa koeajoa ajoneuvoliikkeessä.
-  Asiakas on valmis korvaamaan arvonalentumisen jokaisesta ajetusta kilometristä (laskentakaava kilometrihinnalle on ajoneuvon kokonaishinta/100.000 eli esimerkiksi 20.000 € maksaneen ajoneuvon arvonalentuma on 0,20 € / km).
-  Kauppa tehty aina kansainvälisen kauppakamarin (ICC) toimitusehdollaEXW (Ex Works, alkuperäisessä myyntipaikassa ja asiakkaan on itse järjestettävä nouto ja kuljetus). Tämä pätee myös, jos päätät ostaa kuljetuspalvelumme. Ostat ajoneuvon alkuperäisestä sijainnistaan. Siksi emme koskaan palauta ajoneuvojen kuljetuksien maksuja.
-  Emme palauta tarkastuskuluja (maksettua TARKASTUSPALVELU™ maksua), rekisteröintimaksuja tai muita ajoneuvon toimitukseen liittyviä viranomaismaksuja.
-  Jos ajoneuvo myytiin rahoituksella, pankki saattaa periä maksuja peruuttamisesta. Asiakas vastaa kaikista maksuista, joita pankki veloittaa rahoituksen purkamisesta.
-  Ajoneuvo on palautettava täsmälleen samassa kunnossa kuin se myytiin. Siivous- tai korjausmaksut vähennetään hyvityksestä.
-  Asiakkaan on varmistettava, että hän palauttaa kaiken, mitä hän sai ajoneuvon mukana, esimerkiksi: rekisteröintiasiakirjat, käyttöoppaat, huoltokirjan, toisen sarjan renkaita, latausjohdot, avaimet jne.Näiden puuttuessa veloitetaan korvaavien esineiden hankinta todellisten kulujen mukaan.
-  Ajoneuvo tarkastetaan yhdessä asiakkaan kanssa, kun se palautetaan.
-  Maksu palautetaan kahden viikon kuluessa.

Yleinen vastuumme palvelutuottajana tiivistettynä

  • Toimimme aina kuluttaja-asiakkaidemme eduksi (emme ota palkkioita autoliikkeiltä).
  • Toimimme vain välittäjänä. Yleensä kauppa muodostuu auton myyjän ja asiakkaan välille.
  • Ajoneuvon mahdollisista piilevistä vioista vastaa auton myyjä.
  • Tuontipalvelu vastaa myymistään palveluista korkeintaan täyteen palveluhintaan saakka. Esimerkiksi kiistatta puutteellisesti tehty tarkastus voi oikeuttaa asiakkaamme samaan rahat takaisin maksamastaan tarkastuspalvelusta. Yhden palvelun virhettä ei kuitenkaan hyvitetä toisen palvelun hinnasta, eli tarkastuksen virheet eivät aiheuta korvausvastuuta rekkakuljetuksen osalta.
  • Tuontipalvelu ei ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, joita ei ole voinut kohtuudella ennakoida.
  • Asiakkaan tulee maksaa kaikki tilatut palvelut ennen auton luovuttamista
  • Kuljetusvastuu ja vakuutus CMR-ehtojen mukaisesti.
  • Jos ostat rekisteröinnin lisäpalveluna, niin sitoudut maksamaan katsastuksessa COC-todistuksen hinnastomme mukaisesti, jos katsastus sitä vaatii (tarvitaan jos autolla ei ole EY-tyyppihyväksyntää). Sitoudut maksamaan myös vaaditut korjaukset tai muutostyöt todellisten kustannusten mukaisesti (voit valita korjauspaikan itse).
  • Emme vastaa antamistamme veroarvioista. Asiakas sitoutuu maksamaan lopullisen autoveron verottajan tekemän päätöksen mukaisesti.

Erimielisyydet

Mahdollisista vakavista vaatimuksista vastaa toimitusjohtaja Tomi Rantanen (puh. 044 3677 990 etunimi@auto-saksasta.fi). Haluamme aina ratkaista asiat neuvottelemalla kanssasi. Jos emme pääse neuvotteluihin keskenämme, suosittelemme ottamaan yhteyttä Suomen kuluttajaneuvontaan. Tai EU: n paikallisiin kuluttajaviranomaisiin.

Tietoja näistä ehdoista

Nämä ehdot kuvaavat sinun ja Abco Oy:n välistä suhdetta. Ne eivät luo laillisia oikeuksia muille ihmisille tai organisaatioille, vaikka muut hyötyisivätkin myös toiminnasta näillä ehdoilla.

Haluamme tehdä näistä ehdoista helposti ymmärrettäviä, joten olemme käyttäneet esimerkkejä palveluistamme. Kaikki mainitut palvelut eivät kuitenkaan välttämättä ole käytettävissä maassasi. Jos käy ilmi, että tietty ehto ei ole pätevä tai täytäntöönpanokelpoinen, se ei vaikuta muihin ehtoihin.

Jos et noudata näitä ehtoja emmekä ryhdy toimiin heti, se ei tarkoita, että luovumme mahdollisista oikeuksistamme, kuten oikeustoimista tulevaisuudessa. Voimme päivittää nämä ehdot (1) vastaamaan palvelumme tai liiketoimintamme muutoksia - esimerkiksi lisäämällä uusia palveluita, ominaisuuksia, tekniikoita, hinnoittelua tai etuja (tai poistamalla vanhat) (2) laillisten, (3) väärinkäytösten tai haittojen estämiseksi.

Jos muutamme olennaisesti näitä ehtoja tai palvelukohtaisia lisäehtoja, annamme sinulle kohtuullisen ennakkoilmoituksen ja mahdollisuuden tarkistaa muutokset, paitsi (1) kun käynnistämme uuden palvelun tai ominaisuuden, tai (2) kiireellisissä tilanteissa , kuten jatkuvan väärinkäytön estäminen tai vastaaminen lakisääteisiin vaatimuksiin. Voit myös lopettaa yhteistyön kanssamme milloin tahansa sulkemalla Tuontipalvelu-tilisi.

Tuontipalvelu ei ole vastuussa mistään muista menetyksistä, lukuun ottamatta tässä osassa kuvattuja oikeuksia ja vastuita (ongelmien tai erimielisyyksien sattuessa).

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

 

Avaa chat
Kysy minulta!
Hei!

Voisinko olla avuksi?